FB_1

Korszerű módszerek az egyetemi oktatásban: folytatódik a tananyagfejlesztés az SZTE Fizikai Intézetben

Az SZTE Fizikai Intézetének célja, hogy hallgatóink az átfogó fizikus szemlélet elsajátítása mellett naprakész, az európai munkaerő-piac elvárásait kiemelkedően teljesítő elméleti és gyakorlati tudást szerezzenek egyetemi éveik alatt. Ennek érdekében az intézetben folyamatos a tananyagok és az oktatási módszerek fejlesztése és felülvizsgálata.

Intézetünkben folyamatosan nyomon követjük, hogy Fizika alapszakunkon, ill. mesterszakjainkon (Fizikus MSc, Csillagász MSc) frissen végzett hallgatóinktól milyen tudást várnak a munkaerő-piacon, illetve azt is, hogy milyen módszerekkel lehet hatásosan fejleszteni a hallgatók készségeit. Az egyre inkább képi információszerzéshez szokott generációk tanulását segíti, ha az alapozó tantárgyak esetében sok kísérlet kerül bemutatásra, amelyek felvételei később is megtekinthetők. A korszerű mérőkísérletekhez hozzátartozik, hogy szenzorok kerülnek a kísérleti eszközökre, és valós időben mérhetővé és elemezhetővé válnak a vizsgált jelenségek fontos paraméterei. A fejlesztések során ezt a méréstechnikai lehetőséget elérhetővé tesszük a bevezető Mechanika előadás kísérleteinek egy részénél is. Folytatódnak a látványos videóleckék készítései is, ezúttal áramlástani témakörben. Speciális jegyzetet készítünk a Python programozási nyelv fizika területén történő alkalmazásáról szóló kurzushoz, továbbá a Fourier-transzformáció fizikai alkalmazásairól szóló kurzus és a Zenei akusztika kurzus tananyagát is átdolgozzuk. Fejlesztésünkbe a mérnökinformatikus és villamosmérnök hallgatóknak szóló fizikakurzusok aktualizálását is bevontuk.


Mindemellett azon is dolgozunk, hogy az eltérő háttértudással érkező hallgatóink egyaránt örömüket leljék az egyetemi tanulásban. Kiemelkedően jó tanár-diák aránnyal rendelkező képzéseink lehetővé teszik, hogy személyre szabott felkészítést és fejlődési lehetőséget biztosítunk a nagyobb tudással rendelkező, gyorsabban tanuló, tanulmányi versenyeken is jól szereplő diákoknak éppen úgy, mint azoknak, akiknek kicsit több segítségre van szükségük a felzárkózáshoz az első félévekben.


A tananyagfejlesztés ezen üteme után, a tapasztalatok ismeretében további kurzusok anyagainak fejlesztését és aktualizálását tervezzük, hogy ezek segítségével hallgatóink még inkább képesek legyenek helytállni az egyetemi közegben és a későbbiekben a munkaerő-piacon is.





Tanulmányi hírek

phd

A doktori képzésre jelentkezés határideje: 2025. május 15.

Uj_fejlecek_honlapra

A 2024/2025-ös tanévben indult el az SZTE Fizikai Intézet új képzése, a fizikus-mérnöki BSc. Az ipari partnerek igényeire szabott, gyakorlatorientált képzés első tanéve 9 hallgatóval indult el. Hallgatóink immár túl vannak az első félévükön, így megkérdeztük őket, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a képzésről, az oktatókról és az egyetemi közösségről.

Friss hírek

Fejlec_SZTE_FI_4

Hogyan lesz egy fizikusból sikeres szoftverfejlesztő? Hogyan kapcsolódik össze a fizika és a programozás egy high-tech cégnél? Interjúnkban Nemes Dániel, egy olyan szakember történetét ismerhetjük meg, aki egyetemi évei alatt fedezte fel a programozás hatékonyságát, és azóta is ezen a területen dolgozik. A Semilabnál eltöltött évei során nemcsak fejlesztőként, hanem csoportvezetőként is bizonyította, hogy a fizikai gondolkodásmód és a programozói készségek tökéletesen kiegészítik egymást. Beszélgetésünk során mesél az egyetemi tapasztalatairól, karrierútjáról, és arról, hogyan segíti csapatát a mindennapokban.

Fejlec_SZTE_FI_3

2025. április 22-25. között került megrendezésre Pécsett a 37. OTDK Fizika, Földtudományok és Matematika Szekciója. A Fizika terület tagozataiban Csapó Zita, Gilinger Tibor, Karsai Endre Zsombor, Kovács Ádám, Mike Lilla Titanilla, Mochnács Erika, Nagy Csongor, Oltvári Zsófia, Sámi Márton, Tóth Noémi, Truszek Márton, Vig Zsófia és Zeöld Blanka hallgatóink képviselték intézetünket.

Kövess minket



instagramYouTube