borito

Segítőkész oktatók, támogató közösség – így látták végzőseink a fizika szakot

A Szegedi Tudományegyetem Fizikai Intézetében immár harmadik éve végzünk kérdőíves felmérést a végzős hallgatóink körében. Célunk, hogy első kézből kapjunk visszajelzést a képzésről, és a hallgatók tapasztalatai, javaslatai alapján úgy fejlesszük oktatási tevékenységünket, hogy az még inkább hallgatóbarát legyen.

A 2025-ös év felmérése során is sok értékes visszajelzés érkezett. A válaszok alapján örömmel láttuk, hogy – akárcsak a korábbi években – a hallgatók döntő többsége jó döntésnek tartja a fizika szak, az SZTE választását, valamint a szak meg is felelt hallgatóink előzetes elvárásainak. Különösen nagyra értékelték az oktatóink segítőkészségét, a hallgatókhoz való hozzáállását, szakmai felkészültségét és az oktatás színvonalát:


„Emberséges az oktatóknak a hallgatókhoz való hozzáállása. Szerintem nagy erőssége a fizikus képzésnek, hogy az alacsony létszám miatt személyes visszajelzést is kaptunk az oktatóktól, így kaptam rá iránymutatást, miben kell még leginkább fejlődnöm.”


„Csak pozitív élmények értek, rengeteg új tudást, majd tanárként a tanóráimon felhasználható modern technikai és módszertani ismereteket kaptam! Nagyon hálás vagyok, ezért a 2024/2025-ös 2 szemeszterért az SZTE-n!”


Több visszajelzés is kiemelte az összetartó hallgatói közösséget, amelyben könnyű volt szakmailag és emberileg is támogatást találni:


„Remek, támogató közösség alakult ki, bármelyik csoporttársamhoz és oktatóhoz lehetett bármikor segítségért fordulni.”


„Összetartóak a fizikusi közösségek, főként hallgatói szinten. A kialakult légkör pedig megfelelő a fizikáról alkotott, és professzorok által a hallgatóság számára tolmácsolt képet illetően.”


Az elmúlt évek során a kérdőíves vizsgálatok során több csatornán is igyekeztünk feltárni hallgatóink véleményét. Általános tapasztalat, hogy bármilyen módon kérdeztük őket, az oktatók segítőkészségét, a személyes visszajelzéseket, a barátságos és családias hangulatot, valamint a kiváló hallgatói közösséget mindig megemlítették. Büszkék vagyunk arra, hogy intézetünkben olyan közeget tudunk biztosítani hallgatóinknak, amelyben nyugodt körülmények között tanulhatnak, és tudják, hogy bárkire számíthatnak kérdéseik esetén – legyen az egy kutatási ötlet, elakadás, vagy épp magánéleti probléma.

Mindemellett a kérdőíves felmérésben a hallgatóink szintén pozitívumként említették a labor- és számítógépes gyakorlatokon szerzett gyakorlati tapasztalatokat, az elsajátított ismeretek relevanciáját, valamint a kommunikáció gördülékenységét az intézet és a hallgatók között:


„Pozitívan éltem meg a laboros órákat. Magabiztosabban készítettem elő a tanítási gyakorlati óráimon a kísérleteket, mivel előzetesen szakmódszertan órákról már tudtam, melyik témához milyen kísérleteket lehet bevinni.”


„A sok kísérlet könnyebben elsajátíthatóvá és megérthetővé tette az adott jelenséget/témakört.”


„Alapvetően látszik a tudomány modern művelésének oktatása, tehát a különféle informatikai környezetek és készségek oktatása.”


„Főleg más szakokhoz képest nagyon jó kommunikáció bármely területen, legyen az akár tanulmányi vagy ösztöndíjakkal kapcsolatos.”


Természetesen fejlesztési javaslatok is megfogalmazódtak, például a számonkérések és a tanterv kapcsán. A továbbiakban is igyekszünk jól felépített tantervekkel, hallgatóbarát segédanyagokkal folytatni a képzést úgy, hogy a hallgatók közérzete is még jobb legyen tanulás közben.


Nemcsak a hallgatók szakmai felkészítésére fektetünk nagy hangsúlyt, hanem igyekszünk segíteni őket a munkaerőpiaci lehetőségeik feltérképezésében is. Minden évben megkérdezzük a felmérésben azt is, milyen módon segíthetünk nekik. Ennek alapján kiderült, hogy kíváncsiak lennének már dolgozó fizikusok tapasztalataira és munkaköreire, valamint potenciális munkaadóikat is szívesen megismernék. Ezen visszajelzések alapján rendszeresen készítünk interjúkat volt hallgatóinkkal, amelyekben részletesen beszámolnak munkakörükről és karrierútjukról, amik segítségével a végzősök tisztábban láthatják lehetőségeiket. Emellett a fizikusokat foglalkoztató cégekhez is igyekszünk közelebb hozni őket: a minden évben megrendezésre kerülő Fizika Napjára több céget is meghívunk kiállítóként, ahol tájékozódhatnak a lehetőségeikről.


Ezúton is köszönjük mindazoknak, akik időt szántak a kérdőív kitöltésére! Visszajelzéseitek segítenek abban, hogy közösen javítsuk tovább a képzés minőségét és alakítsuk a fizikus közösséget Szegeden.


Sok sikert kívánunk végzett hallgatóinknak, és ránk a továbbiakban is bármikor számíthatnak!





Tanulmányi hírek

Honlap_borito

Érdekel a körülötted lévő világ, és megismernéd pontosabban hogyan is működik? Szeretnél az ország egyik legjobb egyetemén egy gyönyörű városban tanulni? Ha a válaszod igen, legyél Te is fizika, fizikus-mérnök, csillagász, fotonikai mérnöki vagy fizikatanár szakos hallgató az SZTE-n!

Uj_fejlecek_honlapra

A 2024/2025-ös tanévben indult el az SZTE Fizikai Intézet új képzése, a fizikus-mérnöki BSc. Az ipari partnerek igényeire szabott, gyakorlatorientált képzés első tanéve 9 hallgatóval indult el. Hallgatóink immár túl vannak az első félévükön, így megkérdeztük őket, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a képzésről, az oktatókról és az egyetemi közösségről.

Friss hírek

szent_gyo__rgyi_albert_kiva__lo__sa__gi_u__nnepse__g_w_31

Idén Szent-Györgyi Albert Kiválósági Díjátadó Ünnepség néven rendezték meg azt a hagyományos eseményt, amelyen átvették kinevezésüket az új dékánok, igazgatók, intézetvezetők és tanszékvezetők, valamint oklevelekkel díjazták az elmúlt időszakban kiemelkedő teljesítményt nyújtó kollégákat. Összesen több mint százan részesültek elismerésben - köztük intézetünk oktatóit, dolgozóit is.

Prof. Dr. Szabó Gábor előadást tart az ELI ALPS-tábor diákjainak az SZTE Budó Ágoston termében

Véget ért a lézerkutató intézet idei nyári középiskolás tábora, a diákok az utolsó napon az SZTE Fizikai Intézetében hallgatták meg Dr. Szabó Gábor fizikaprofesszor bevezető előadását, majd részt vettek Ignácz Ferenc látványos kísérleti bemutatóján.

Kövess minket



instagramYouTube